Ik ga sporten en ik neem mee…

Sommige pakken voordat ze gaan sporten elke keer opnieuw hun tas in. Ik kan dat niet want ik vergeet namelijk alles! Ik ga namelijk altijd met enorm veel haast weg omdat ik 1. te laat ben of 2. me pre workout inslaat 😛 Ik vergeet dan me springtouw, me weightbelt of nog belangrijker me oordopjes of koptelefoon! 🙁

Als ik mijn koptelefoon vergeet kan ik net zo goed naar huis gaan. Nathan zonder koptelefoon is als Gordon zonder Geer of Barbie zonder Micheal… Zonder muziek kan ik echt niet trainen!

Ik word dan veel te veel afgeleid van alle mensen om mij heen die meer lullen dan trainen. Deze mensen zijn ook al 1,5 jaar bezig om af te vallen en een sixpack te krijgen met hun McDonalds dieet. Words and no actions!

must have sporttas

Mijn rommelige sporttas 🙂

The essentials

In mijn top 5 must haves staat niet een flesje water, handdoek of shampoo… Dit lijkt me logisch. Ik heb het over de essentials = de belangrijkste items die je tijdens je training nodig hebt.

Is jouw sporttas een stinkende tas vol met oude zwetende kleding? Haal je tas dan leeg en zorg ervoor dat je alleen de onderstaande 5 accessoires in tas hebt zitten. SPORTI- MALISEREN :p

1. Weightbelt

Tijdens het squaten en verschillende rug oefeningen is soms handig om net even iets meer ondersteuning te krijgen tijdens de oefeningen. Om die reden draag ik wanneer ik extra zwaar squaten of deadliften een weightbelt. Je kan deze ook dragen als je broek continu afzakt tijdens deze oefeningen 😉 Ik draag deze wanneer ik meer dan 110 kg squat, meer dan 120 kg deadlift of meer dan 50 kg de barbel shoulder press uitvoer.

2. Weighted belt

Pull ups and dips doe ik al geruime tijd en merk dat ik soms iets meer uitdaging nodig heb. Om die reden gebruik een weighted belt. Deze zorgt ervoor dat ik net iets meer gewicht kan toevoegen aan de oefeningen. Ik gebruik deze belt eigenlijk alleen als ik pull ups of dips doe anders niet.

3. Foamroller

Voor en na een intense trainingen is het voor mij belangrijk dat ik na de training even me spieren masseer. Ik probeer altijd me benen en me rug even te behandelen. Op de punten waar ik de meeste pijn voel daar blijf ik iets langer rollen. Sommige sportscholen hebben wel een foamroller en andere niet. TIP: Mochten ze geen foamroller hebben dan kan je ook een (harde) medicine ball gebruiken. Deze heeft hetzelfde effect.

wrist wraps pols wraps

Pols ‘wraps’ voor het zwaardere werk 😉

4. Straps

Wanneer je zware pull of push oefeningen doet komen straps en wraps heel erg goed van toepassing. Ik gebruik me straps vaak tijdens pull oefeningen zoals deadlift, traingle pull en pull ups. Ik wil namelijk de kracht in me onderarmen sparen door puur vanuit me rug te trekken. De straps zorgen ervoor dat je niet heel hard hoeft te knijpen en toch het gewicht kan blijven vasthouden.

5. Arm wraps

Eigenlijk zijn de arm wraps mini weight belts die je om je polsen doet. Eigenlijk gebruik ik deze alleen als ik richting en boven de 100 kg ga bankdrukken of zwaar ga dippen met me weighted belt. TIP! Probeer wel zoveel mogelijk oefeningen te doen zonder deze twee accessoires hierdoor wordt je veel sterker. Stel het elke keer een klein beetje uit.

Naast alle bovenstaande musthaves kon ik het toch niet laten om mijn overige spullen in mijn sporttas op te sommen 🙂

  • 2 liter water Spa fles
  • Handdoek
  • Triangle (deze hebben ze niet bij mijn sportschool dus neem ik hem zelf elke keer meer)
  • Slotje en pasjes
  • Extra shirtje
  • Mini camera statief
  • Extra weightbelt
  • Oordopjes + headphones

Ik hoop dat je deze tips nuttig vindt om voortaan alleen de essentials in je sporttas in te pakken 🙂 Volg je me nog niet op Snapchat: ourlifestyle.nlFacebook,Youtubeinstagram of Twitter? Dan zou ik maar heel snel IETS gaan volgen 😉