Nu ik mijn reis richting een fit lichaam heb gepromoot #ikhaatlovehandles moet ik naast het trainen natuurlijk ook op me eten letten. Maar wat moet je nou eten om af te vallen?

Het is niet 70% voeding 30% trainen… het is 100% toewijding om het doel wat je voor ogen hebt te behalen. Iedereen kan het zolang je het echt wilt en je prioriteiten stelt!

Afvallen en eten 

Ik geloof zelf niet in goede voeding en slechte voeding. Ik geloof meer in producten met een hoge voedingswaarde en lage voedingswaarde. Je kan en mag alles eten zolang je maar je macro’s maar in balans blijven. Flashback: MacDonalds ontbijt vs een Nathan ontbijt

Want wanneer is een product slecht voor je en wanneer mag je het labeltje gezond op een product plaatsen? Geen koolhydraten eten? Producten zonder vet? NEE! Vergeet alles en doe wat onderzoek. Sommige bronnen beweren ook dat je binnen 10 dagen een sixpack kan krijgen, 30 dagen buikspieroefeningen geen lovehandles meer hebt of 100 dagen squaten en hebt rondere billen…

Pfffff doe eerst moeite en onderzoek voordat je de meute achtervolgt en wees geen kip zonder kop! Hmmm kip… sorry ik dwaal af 🙂

Wat eet je dan? 

Mijn voedingsschema ziet er als volgt uit. Op het moment eet ik 2029 calorieën per dag die ik verdeel in 45% eitwit, 35% koolhydraten en 20% in vetten. De reden dat ik zo hoog in eiwitten zit is omdat ik mijn spieren zoveel mogelijk wil voeden met de juiste voeding. Dit is een richtlijn en ik probeer me hier zo goed mogelijk aan te houden. Wat een super handige tip is om elke dag of 1 dag in het weekend te koken voor een aantal dagen (minimaal 3 of 4 dagen). Dit zorgt ervoor dat je:

  1. Niet hoeft na te denken wat je elke ochtend, lunch en in de avond moet eten.
  2. Je exact kan afwegen hoeveel je binnen krijgt per maaltijd. Je hoeft dus nergens je weegschaaltje mee te brengen.
  3. Als je 1 dag in de week kookt voor 3 dagen kost het jezelf 1 of 2 uurtjes bijvoorbeeld op een zondag. Daarnaast hoef je misschien een dag van te voren of alleen in de ochtend iets snel klaar te maken zoals gekookte eieren of een salade.
Lunch op het werk! Rijst, groente, kip, tonijn, kwark, snack a jacks en rozijnen

Lunch op het werk! Rijst, groente, kip, tonijn, kwark, snack a jacks en rozijnen

Eten voor luiaards

Aangezien ik een luie eter ben, eet ik zo gemakkelijk mogelijk zonder dat ik er zat van wordt. Mocht ik uit eten gaan of net iets anders eten, dan noteer ik dit direct in mijn track app. Zo blijf ik flexibel in al mijn maaltijden.

Een voorbeeldschema: 

  • 2x op een dag 100 gram basmati rijst, per maaltijd een hele chinese kool en 100 gram kipfilet of vis per maaltijd
  • 420 gram magere kwark verdeeld in 2 porties over de gehele dag + 7,5 gram rozijnen per portie (dit gaat soms in 1x op. I love kwark)
  • 4 snack a jack wafels met in totaal 120 gram kalkoen of kipfilet
  • Als snack een komkommer met 2 gekookte eiwitten en 1 volledig gekookt ei
  • 2 volkoren boterhammen met 1 blikje tonijn op waterbasis belegt met een sausje van 30 gram kwark en 20 ml franse mosterd
  • Als tussendoortje neem ik over de gehele dag 2 eiwitshakes waarvan ik 1 shake standaard na me training drink.
  • Ik drink een heleboel water maar drink soms ook een halve liter coca cola zero op een dag weg en soms een klein glaasje Karvan Cevitam.
Rijst, Chinese kool en kipfilet!

Rijst, Chinese kool en kipfilet!

De bovenstaande voedingsproducten eet ik random en heel gevarieerd met andere groentes en vleessoorten. Soms eet ik rijst als ontbijt soms kwark als lunch of soms brood als avondsnack. Ik hoop dat ik je op deze manier heb kunnen laten zien dat ik op een gehele dag best veel eet. Dieet? Nee eten! Dit komt omdat ik producten eet met een hoge voedingswaarde waardoor ik meer kan eten en lekkerder (in mijn ogen) kan eten.

Meer weten? Meld je aan voor onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook,  instagram en snapchat ourlifestyle.nl voor onze dagelijkse activiteiten!