Een van de meest getrainde spiergroepen zijn je rug en borst. Althans vele mannen trainen dit omdat ze leuk vinden en als een stel opgefokte haantjes door de sportschool kunnen lopen. Misschien ken je wel, die gespierde spijkers die altijd met ontstoken oksels rondlopen of van die sinaasappels onder hun armen lopen.

Deze twee spiergroepen worden bijna nooit tegelijk getraind. Waarom niet? Omdat het fokking zwaar is!

Nu ik heb voor de verandering dit wel een keer gedaan en geef ik ook extra informatie in de video. in deze video geef ik jullie tips voor de beste borst en rug oefeningen die je kan doen. Dit zijn basic borst en rug oefeningen die iedereen kan uitvoeren.

Ook geef ik geef ik extra commentaar over me eigen training. Waarom? Omdat het kan 🙂 Bekijk deze hierboven of klik hier.

De beste borst en rug oefeningen

Dumbell Incline Press

De setjes zijn zoals je van mij gewend zijn als volgt:

  • Set 1 – 12 herhalingen
  • Set 2 – 10 herhalingen
  • Set 3 – 8-10 herhalingen
  • Set 4 – 6-8 herhalingen

Hieronder vindt je de beste borst en rug oefeningen

Om elke spiergroep voldoende rust te geven, wisselen we elke oefening af met de andere spiergroep. Eerst borst dan een rug oefening, dan weer een borst dan weer rug etc.

  • Bench press
  • Pull up
  • Incline dumbbell press + barbell rows
  • Triangle back UP row
  • Peck Deck fly’s +Pull down back rows
  • Cable Chest fly’s  + Diamond push ups
  • Wide back rows + Small back rows

Bekijk ook alle andere trainingsschema’s door hier te klikken.

Nog meer tips, informatie, weetjes.. Blijf ons natuurlijk volgen op Facebook,Youtube, instagram en Twitter!