Een gezond en gemakkelijk ontbijt

Een gezond en snel ontbijt!

Havermout, pap, brinta… Dit brengt voor sommige van ons niet de leukste herinneringen naar boven. Ik moest dit namelijk net als vele van jullie als kind verplicht eten 🙂 Maar de tijden veranderen en zo ben ik me gaan realiseren dat havermout toch wel een heerlijk en gezond ontbijt kan zijn. Nu mijn tip om havermout toch lekkerder te laten smaken 🙂

Iedereen houdt van cake en extra lang slapen! 

Begin je dag goed en neem een overheerlijk ontbijtje! Dit recept is ook ideaal als tussendoortje, snack of pre/post-workout meal. Natuurlijk afhankelijk hoeveel havermout je gebruikt 😉  Ik maak dit overheerlijke gerecht vaak in een simpel plastic bakje van de Ikea of Xenos. Het handige hier aan is dat het gemakkelijk af te wassen is en je het na het maken direct kan meenemen naar je werk of school.

Bereidingswijze: 

  1. Vul een bakje met de gewenste hoeveelheid havermout. Ik eet gemiddeld tussen de 70 gram en 100 gram havermout.
  2. Voeg een schepje (30 gram) whey eiwitten toe. Ik gebruik meestal de bananensmaak van VNM shop.
  3. Voeg 1 theelepel kaneel en 1 theelepel stevia poeder in het bakje. Voor de echte zoetekouwers is Agave siroop een prima alternatief.
  4. Roer met een lepel alle ingrediënten goed door elkaar.
  5. Voeg voldoende water toe en roer met een lepel de ingrediënten goed door elkaar. Zorg dat de havermout stevig en dik blijft.
  6. Plaats het bakje in de magnetron en laat deze 2,5 minuut op de hoogste stand draaien.

HEET! Pas op wanneer je het bakje uit de magnetron haalt!

Havermout ontbijt
Havermout – Kant en klaar uit de magnetron!

Ik laat de havermout vaak nog 2 minuutjes afkoelen en dan kiep ik het bakje om op een bordje. Of je kan het natuurlijk direct uit het bakje lepelen 🙂

Selamat makan!

6 gedachtes op “Een gezond en snel ontbijt!”

  1. Beste Nathan en Jenna,

    Yep brengt nare herinneringen naar boven. Ik moest verplicht brinta smorgens eten. Brrr met klontjes iedere morgen omdat ik als kind s ochtends geen hap door de keel kreeg.
    Nog steeds niet pas rond 10 uur krijg ik trek en eet dan gerust 3 boterhammen weg.

    Ook recentelijk de ontbijt drink brinta banaan geprobeerd. Havermout ook in reep of shake.

    Geloof best dat dit kan werken maar helaas trek je me niet over de streep.

    1. Hi Pauline, probeer het een keer. Je zal de smaak van havermout niet meer herkennen! Het is namelijk net cake 😉 We horen graag wanneer je het een keer hebt geprobeerd. Fijne jaarwisseling!

  2. Beste Nathan, erg goed ontbijtje! Morgen probeer ik het recept met een kleine twist, namelijk door er een schepje rozijnen aan toe te voegen en de zoetstof eruit te laten. Misschien een handje amandelen ernaast, om zo de macronutriënten inname “volledig” te maken 😉 Leuke Blog! Vriendelijke groet, Dee

  3. Pingback: Ontbijt inspiratie! - OurLifestyle.nl

  4. Pingback: McDonalds onbijt... gezond? - OurLifestyle.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *