Ongeveer 2 op de 5 mensen om mij heen drinken veel te weinig. Nu vond ik het een aantal jaar geleden ook erg moeilijk om dagelijks ongeveer 2 liter water/ vocht te drinken. Voornamelijk het drinken van water was voor mij ECHT een probleem! Maar voor elke probleem is ook een oplossing 🙂

Drink water tijdens het trainen

Op dagen dat ik train red ik het makkelijk om 1,5 liter water te drinken. Ik neem dan een liter fles mee en die moet ik van mezelf op hebben voor het einde van de training. Nu moet ik soms tijdens de training mijn fles opnieuw vullen. Het wordt een gewoonte, een tik om na elke oefening een grote slok water te nemen.

Drink je weinig tijdens het trainen? Dan train je niet hard genoeg 😉 Alles wat je eruit zweet qua vocht moet je ook weer bijtanken. Blijf dus voldoende drinken

Wanneer je tijdens het trainen of over de gehele dag te weinig drinkt, kan je de volgende symptomen voelen.

  • Droge mond
  • Duizelig
  • Minder krachtig
  • Hoofdpijn
  • Honger gevoel

Voel je de bovenste symptomen opkomen? Probeer dan zo snel mogelijk 2 glazen water op te drinken. Gegarandeerd dat je binnen 20 minuten al minder hoofdpijn hebt.

5 tips om voldoende te drinken

  1. Zet een fles of kan water op je bureau of ergens waar je het de gehele dag ziet. Op deze manier wordt je continu herinnert dat je de waterkan of fles voor het einde van de dag moet opdrinken.
  2. “Ik moet echt een glas… drinken op een dag!”. Sommige mensen geven heel vaak aan, dat ze minimaal 1 glas cola, appelsap, of iets anders op een dag moeten drinken.  Beperk je frisdrank of sapje tot 1 of 2 keer per dag. Drink de gehele dag water en tijdens het eten of een ander favoriet moment je drankje.
  3. Creëer een gezonde tik. Zit je bijvoorbeeld op kantoor of ben je vaak onderweg? Elke keer als je een e-mail verstuurt, je muis beweegt of van snelweg baan wisselt moet je een glas water op drinken of een slokje nemen. Dit zorgt zonder dat je het door hebt voor continuïteit.
  4. Heb je het koud? Drink dan thee in een grote mok. Koude thee is niet heel erg lekker dus moet je elke keer proberen je thee snel op drinken zonder dat je kop thee afkoelt.
  5. Heb je het warm? drink dan water met ijs. Dit lost pas echt je dorst dan een koud colaatje. Wanneer je cola drinkt wil je niet 1 glas maar 4 glazen.
  6. Als allerlaatste optie kan je ook karvan Cevitam toevoegen. Ik drink de gehele ochtend/middag 1,5 liter water. Dit heb ik als volgt opgesplitst. 3 kopjes thee in de ochtend, 1 blikje cola zero tijdens de lunch en tot 5 uur drink ik 1,5 liter water weg.

Denk je dat je het niet kan? Denk dan aan mijn favoriete one liners

  • Waar een wil is, is een weg…
  • Kan niet is dood en ligt naast ik wil niet…
  • Tijd heb je niet? Het is geen prioriteit!

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Volg mij ook via mijn Youtube kanaal 🙂

Volg je me nog niet op Snapchat: ourlifestyle.nlFacebook,Youtubeinstagram of Twitter? Dan zou ik maar heel snel IETS gaan volgen 😉