Bijna alle borsttrainingen worden vaak gecombineerd met triceps maar ook met schouders. Met veel borstoefeningen train je ook je schouders. Maar dit is voornamelijk de voorkant van je schouders.

Nu heb ik speciaal voor jullie mijn zware schouder en borsttraining gefilmd. Hieronder de oefeningen die wij tijdens deze training hebben gedaan. Bekijk het filmpje hierboven of klik hier.

We hebben tijdens deze training de focus gelegd op de schouders inplaats op  onze borst. Dit is vaak een training waar we de week mee afsluiten. We beginnen de week (vaak dinsdag) met een zware borsttraining en sluiten op vrijdag de week af met een lichte borsttraining en zware schouder workout.

Bijna alle oefeningen worden uitgevoerd in 4 setjes. Waarvan elke set het gewicht verhogen om de weerstand te verhogen. Denk aan het volgende opbouw van setjes:

  • Set 1 – 12 herhalingen
  • Set 2 – 10 herhalingen
  • Set 3 – 8-10 herhalingen
  • Set 4 – 6-8 herhalingen

Schouder oefeningen 

  • Shoulder raises
  • Shoulder presses
  • Shoulder front raises
  • Shoulder shrugs
  • Shoulder front presses
Shoulder front press

Shoulder front press

Borst oefeningen

  • Flat dumbbell press
  • Incline dumbbell press
  • Pec deck fly’s + diamond push ups
Diamond push up + Peck Deck Fly's

Diamond push up + Peck Deck Fly’s

Bekijk ook alle andere trainingsschema’s door hier te klikken.

Nog meer tips, informatie, weetjes.. Blijf ons natuurlijk volgen op Facebook,Youtubeinstagram en Twitter!