Spier vs Vet

Afvallen doe je zo!

Staat afvallen boven aan jouw lijstje van goede voornemens van 2015?  Ik wil graag met iedereen delen wat voor mij werkt en heeft gewerkt.

Belangrijk! Laat ik je gelijk even wakker schudden! Er bestaat geen super dieet of perfect training schema. Elk lichaam is anders en moet op een andere manier worden behandeld. Niet doormiddel van een standaard eetschema uit een boekje of van het internet. Het is een levensstijl die je zelf moet aanleren. Een crashdieet, jezelf uithongeren, detoxen, werkt misschien een week of een maand maar dit ga je nooit op het lange termijn volhouden. Wat wel werkt is… accepteren dat je soms fouten maakt, leer van je fouten, maak de juiste keuzes, weet wat je eet en zorg voor voldoende beweging en een goede nachtrust.

Consistentie is de sleutel tot succes – Tom Barten

Personal Body Plan
In 2013 ben ik zelf ook het afval traject in gegaan met Personal Body Plan. Ik vond mezelf niet te dik maar ik wilde graag een fit lichaam waar je de definities van af kon lezen. PBP is een online platform waar je online begeleiding krijgt, enorm veel kennis op doet m.b.t. training, voeding en gedrag. Het eerst half jaar heb ik naast het trainen, voeding, rust ook mijn gedrag moest veranderen. De resultaten spreken voor zich. Een aanrader voor iedereen!

Personal Body Plan resultaten
Mijn PBP resultaten in 24 weken.

Maar hoe nu verder?
Ik heb geleerd tijdens mijn periode bij PBP wat voor mij werkt. Dit wilt dus niet zeggen dat dit voor iedereen werkt. Ik hou namelijk van eenvoud. Ik heb dus geen fancy maaltijden nodig. Mij maak je al blij met een bak havermout, een droog broodje kipfilet (Jaaa ik at ook brood) of een bak magere franse kwark met gedroogde muesli. Maar het belangrijkste was… Dat ik de dag van vandaag nog steeds weet wat ik moet doen om me doel te bereiken.

Meten is weten
Weet wat je eet! Meten is weten!

Ik deed het volgende… Ik rekende uit wat mijn energie/ caloriebehoefte was op trainingsdagen en rustdagen. Hieraan kon ik herleiden wat ik totaal aan aantal calorieën kon nuttigen. Daarna verdeelde ik het totaal aantal calorieën in 3 categorieën: koolhydraten, eiwitten en vetten. Dit worden ook wel je macro’s genoemd. Het totaal aantal calorieen vulde ik in en verdeelde dit over 6 maaltijden op een dag. Hierdoor wist ik dan exact hoeveel gram ik per categorie naar binnen mocht schransen 🙂

Bijvoorbeeld: Ik mag 2500 calorieën op een dag nuttigen dan zou ik 250 gram eiwitten, 250 gram koolhydraten & 56 gram aan vet mogen eten.

Om te weten hoeveel koolhydraten, eiwitten en vetten er in sommige producten zitten , maakte ik gebruik van de FatSecret app of website. Je kan een gratis account aanmaken en precies bijhouden wat je op een dag eet en hoeveel je eet. Als je dit een keer voor de lol doet kom je er vaak al achter dat je te weinig eet of juist veel te veel. Op deze manier weet je wat je moet eten om de voldoende voedingsmiddelen binnen te krijgen.

Plan al je maaltijden
Als je de maaltijden die je op een dag eet niet voorbereid, wordt het erg moeilijk om  het eten te nuttigen wat je op een dag moet binnen krijgen. De reden dat ik mijn doelen heb bereikt is omdat Jenna super, super, super lief en zorgzaam is! Zij maakt namelijk al mijn maaltijden op zondagochtend of middag waardoor ik de eerste 3 tot 4 dagen van de week al mijn bakjes uit de vriezer of koelkast kon trekken voordat ik naar me werk ging. Dit kan jij ook!

Op deze manier wist ik exact wat ik moest eten, plande ik precies wat en wanneer ik moest eten en kon ik nooit (dit is minder) smokkelen. Mocht je nou echt een die hard zijn dan kan je ook in de ochtend je maaltijden voor die dag klaar maken. Dit doen veel mensen in mijn omgeving alleen A: Ik ben geen ochtendpersoon en B: Ik kan gewoon niet koken!

 

Geplande maaltijden
Plan je maaltijden. Zolang je dit doet weet je wat je moet eten en zal je minder smokkelen

Work it! – Trainen
Qua training schema’s adviseer ik je toch om bij je lokale sportschool een fitness instructeur of fysiotherapeut te vinden die je hierbij kan helpen. De reden hiervan is dat ieder mensenlijk lichaam anders is en wanneer je misschien net begint met trainen hulp nodig hebt bij het uitvoeren van oefeningen. Wel kan ik je adviseren om kracht- en HITT trainingen te doen en geen lange cardio trainingen. Mijn favorieten oefeningen en totale workout’s zal ik zeker binnenkort met jullie delen.

Kom je er niet uit of wil je toch persoonlijke begeleiding, uitleg of advies m.b.t. voeding en trainingen dan wil ik je hier natuurlijk graag bij helpen. Neem geheel vrijblijvend contact met me op via info@ourlifestyle.nl

4 gedachtes op “Afvallen doe je zo!”

  1. Pingback: Tover je appel om in een snack!

  2. Pingback: Muesli repen kopen is zo 2014 - OurLifestyle.nl

  3. Pingback: De beste supplementen - Ourlifestyle.nl

  4. Pingback: Is een avocado slecht? - OurLifestyle.nl

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *