Mijn eigen persoonlijke progressie

Gewicht verliezen in 5 stappen

Wil jij aankomende zomer rondlopen met een sixpack of een paar kilo’s verliezen zodat je wat zelfverzekerder over het strand kan lopen? JIJ kiest ervoor om tijdens de wintermaanden kilo’s aan te komen of juist te gaan starten om af te vallen! Geloof me, dit is het moment om te beginnen met afvallen/sporten!

Waarom? Omdat er geen snelle of simpele manier is om snel af te vallen! Je kan niet op een gezonde manier binnen een maand 5, 10, of 15  kilo afvallen. De snelle manier is niet blijvend en je zult binnen enkele dagen, maanden weer bij terug bij af zijn. #saynotocrashdiets #saynotofatburners

Je zult er keihard voor moeten werken. Maar je harde werken zal beloond worden met een super goed resultaat! FOCUS op de eindstreep… #eatsleeptrainrepeat

Uitstellen van executie 

Het herfstseizoen en wintermaanden zijn vaak de koudste maanden waarin je misschien niet heel erg snel de deur uit wilt gaan, maar liever op de bank wilt blijven hangen. Onthoud alleen dat al het vet wat je zou kunnen verliezen ook in de zomer zal blijven hangen 😉 Belangrijk is dat jij je comfortabel moet voelen in je zwembroek of bikini met of zonder je eigen zwembandjes 😛

Pepernoten, kerststollen, oliebollen, chocolade letters en vele andere snacks zullen het je de aankomende maanden erg moeilijk gaan maken. Maar zet door! #focus

Hierbij mijn stappenplan om in 5 stappen gewicht te verliezen en jezelf zomer klaar te stomen.

  1. Stel een doelstelling 
    Wees realistische en gun jezelf de mogelijkheid om deze doelstelling te behalen. Als je nu 80 kilo weegt en 70 kilo wil wegen, moet jezelf afvragen wat jij er aan gaat doen om deze doelstelling te behalen. Hoe vaak ga je, sporten, je maaltijden voorbereiden, op tijd boodschappen doen…? Zorg ook dat je zelf je eigen meetmomenten creëert. Maak voor en na foto’s en schrijf je gewicht en je lichaamsomvang op. Denk aan maandelijkse meet momenten inplaats van dagelijkse. Ga niet elke dag op de weegschaal staan of je lichaamsomvang meten. Dit werkt enorm demotiverend! Zorg dat je plezier hebt in het behalen van je doelstelling 🙂
  2. Investeer je tijd wijs 
    Wat doe je liever… Een uur aan je doelstelling werken of een uur je Facebook, Instagram, Playstation spelen of doelloos bankhangen. Je hebt 24 uur in een dag, waarvan je er 8 uur van slaapt, 8 uur van werkt en je nog 8 uur overhoudt. Wat doe je met deze tijd? Stel dat je nou 2 uur eraf haalt i.v.m. reizen of je kids ophalen. Dan hou je nog steeds 6 uur over. Dan ga je 1 uur daarvan naar de sportschool dan heb je nog steeds 5 uur over. Wat ga je doen? Of de allerbelangrijkste vraag is: What Would Jesus Do? 😛
  3. Plan je sportdagen! Afzeggen = Uitstellen
    Als maandag, woensdag en vrijdagavond je sportavonden zijn hou deze dan ook aan. Het afspreken met vrienden of andere activiteiten zullen dus moeten wachten of verplaatst moeten worden naar een andere dag of later tijdstip. BLOK deze dagen in je agenda! Dit maakt het ook visueel zichtbaar hoeveel tijd je hebt voor andere dingen. Sportavonden zijn namelijk om te sporten of te koken voor de volgende dag. Stiekem snoepen is het zelfde als je sportdagen afzeggen! 😉
  4. Bereidt je maaltijden voor 
    Eten is een van de pilaren die het meest stabiel moet zijn tijdens je proces. Je moet voldoende en verantwoord eten. Dit geldt of je nu wilt aankomen of wilt afvallen. Mijn tip is dan ook om elke zondagochtend/middag/avond al je maaltijden klaar te maken voor de aankomende dagen. Wil je expliciet gerechten of producten vers eten zoals bijvoorbeeld salades of fruit dan kan je dat een avond van te voren klaar zetten. Wanneer je op dag zelf nog moet gaan koken heb je minder tijd in een dag + je gaat eerder snaaien of snacken in plaats van dat je een verantwoorde maaltijd eet 🙂

    foodprep
    Foodprep! Weten wat je eet 🙂
  5. Neem voldoende rust
    Slaap/rust wordt toch wel het meest onderschat. Veel mensen slapen te weinig en/of laten hun lichaam te weinig herstellen. Als je sport of een drukke dag heb gehad is het belangrijk dat je op tijd naar bed gaat. Probeer altijd 8 uur te slapen zodat je voldoende kan rusten en je lichaam kan herstellen. Bekijk ook mijn tien tips om beter te slapen. 

Nog meer tips, informatie, weetjes.. Blijf ons natuurlijk volgen op Facebook,Youtubeinstagram en Twitter!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *